Med bas i Gibraltar drivs Betway under Carmen Media Group, som äger flera pokerrum, casinon online samt spelbolag. Betway påminner i mångt och mycket om Betsson, då inte bara till namnet. Betway startades precis som Betsson några år efter de största konkurrenterna men har snabbt etablerat sig bland de stora spelbolagen.
Betway har tagit sig till den position man har idag genom att locka till sig kunderna med generösa bonusar, samt många specialspel och en välutvecklad livebettingdel som är en av styrkorna. Det är också användarvänligheten.
Betways kunder
Kunderna på Betway har med tanke på spelbolagets unga historia inte lika stark anknytning till Betway som kunderna på mer etablerade spelbolag. Men Betway har jobbat på bra och kunderna på Betway är de stora vinnarna. Bonusar, specialspel och en hel del andra intressanta saker gör Betway till ett bra val för spelarna.
Utseendet
Betways design tillhör kanske inte de allra roligaste, men förbättringar har lyft sajten och idag är den ändå helt okej även om det finns bättre på spelmarknaden. Designen känns lite matt och hade gärna fått innehålla lite starkare färger.
Användarvänligheten
Även om det är enkelt att registrera sig och spela är det inte helt enkelt att hitta information om struktur och liknande på Betway. En aspekt som däremot är mycket bra är all den info som publiceras via nyhetsbrev samt på sajten om heta spelobjekt som kommer under veckan och helgen.
Utbudet
Betway erbjuder många olika spel och ska man klaga på någonting så är det kanske att man skulle kunna erbjuda fler matcher på den svenska marknaden. Dessutom saknar man livestreaming vilket är ett minus, speciellt i kombination med livebettingdelen.
Insättningar och Uttag
VISA, Mastercard, Neteller, Moneybookers, ESSA
Supporten
Öppet mellan 08.30 – 00.00
Kontaktuppgifter
Adress: Carmen Media Group Limited, Suite 651, Europort, Gibraltar
Telefon: + 350 200 43315, Carmen Media Group
E-post: support@betway.com, info@carmenmedia.com
Oddssidan.se rekommenderar Betway därför att
Betway lider en aning av att man kom in på spelmarknaden i ett senare skede än sina konkurrenter, men man har visat att man är att räkna med. Detta via bra erbjudanden och riktad information till sina kunder om kommande spel, matcher och evenemang.